Loopt als n Impreza

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Loopt als n Impreza

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208771

    heej,
    ik kwam vanavond uit mn werk, ben daar nog niet de straat uit of de motor begint te bokken…
    nja kon wel redelijk ermee rijden, maar bij overschakelen viel die bijna uit ( moest me voet op t gas houden )
    nja ben binne 2km thuis, dus ik sta voor de deur, doe me deur open en loopt beduidend op 3 cilinders ( of 2 zo beroerd )

    ik denk: lees m ff uit,
    ff lampje gefixed… zet contact aan lampje gaat branden, start de motor, lampje gaat gewoon netjes uit…

    daarna in diagnose gezet…. lampje geeft alleen code geen rpm signaal…

    ik denk: computer kapot ofzo… dus ff andere comp eraan, precies t zelfde.

    daarna ff getest met vonkzoeker ( witte knipperende lamp ) geeft op elke kabel netjes vonken…

    wel merk ik dat er koelvloeistof mist(niet veel), rookt ook wel erg wit ( koppakking ) maar kan ook gewoon condens zijn door t weer…

    ik ga morgen ff compressie meten, maar wat zou t nog meer kunnen zijn?? ik kon vanmorgen wel gewoon zonder problemen naar me werk rijden…

    Marc

    ( is n c20ne in n b gsi uit 93 )

    #17465157

    Klink als kapotte koppaking ja…dan loopt ie ook vies beroerd op 3 cilinders…..

    #17465158

    Je mist koelvloeistof en hij rookt wit? Dan heb je het zelf al gevonden lijkt me.

    #17465159

    na de compressie meting even een cilinderlektest….
    Ben je er zo achter.. :angel

    Maar missende koelvloeistof is nooit goed..
    Dit kan ook veroorzaakt worden door een lekke / poreuze slang..
    Of een rotte radiateur. maar icm met de boven genoemde klachten, gok ik ook op je koppakking.

    #17465160

    alle bougie’s eruit draaien en het koelsysteem op druk zetten, dan na even wachten starten en kijken of er koelvloeistof uit de bougie gaten komt spuiten.

    #17465161

    Ik heb op moment een ongeveer het zelfde probleem, loopt beroerd, totaal geen vermogen, maar wel netjes een vonk op iedere cilinder… alle stekkertjes heb ik nagelopen en alles lijkt in orde maar hij loopt ontzettend beroerd…

    #17465162

    ff compressie meten, en ff kijke naar de kleur van je bougies…

    ik had:
    cil 1: 8 bar
    cil 2: 7,9
    cil 3: 2.2
    cil 4: 2.1

    dus pakking geklapt tussen cil 3 en 4…

    mja, komt n let in…ben k nou aan t bouwen…

    Marc

    #17465163

    dus alles komt n beetje in n stroomversnelling? :D alleen maar positief toch? :P

    #17465164

    ja klopt… wilde t eigenlijk pas van t voorjaar doen… mja k ga niet 1 motor maken voor paar maandjes,dan alles maar n beetje versnellen…
    merk alleen net dat k me waterpomp mis… dus moet k alsnog w8e tot maandag

    Marc

    #17465165

    komt het eigenlijk wel eens voor dat er een injector vast komt te zitten/verstopt raakt?
    Blok komt namelijk uit een kadett en heeft ongeveer een half jaar/een jaar stil gestaan…

    #17465166

    n injector wil wel s dicht zitten ( niet zo snel bij n ne ) aangezien die maar door 1 gat injecteerd,en niet door allemaal kleine…

    heb je al n compressietest gedaan? is je brandstofdruk wel hoog genoeg? goede massa enzo

    Marc

    #17465167

    compressietest niet gedaan heb alleen aansluitnippels voor diesel… maar heb het blok gekocht als zijnde gereviseerd… dus zou eigenlijk wel mogen aannemen dat het goed is.
    Brandstofpomp is vervangen door een exemplaar uit een astra 2.0 8v
    Massakabel van clinderkop naar – pool accu
    ECU ligt wel los in de auto, moet de behuizing van de ECU ook massa maken?

    #17465168

    hoeft niet… bij mn xe lag die met testen en wisselen van ecu’s gewoon op de bekleding…

    maarja; zijnde gereviseert, bonnen enzo aanwezig??
    wat is gereviseert en noem maar op

    Marc

    #17465169

    uit het originele opel-ruilsysteem, heb kleppendeksel losgehad, oliepompbehuizing eraf en carterpan eronder uit, en alles in 99% nieuwstaat, normaal zit er overal wel wat olieaanslag op, hier nog helemaal nergens… dus vandaar dat ik die revisie wel enigzins vertrouw

    #17465170

    Injector v/d 1e cilinder doet nix… dus fftjes een andere zoeken

    #17465171

    waar moet je weg komen. heb er nog wel wat liggen :vertag

    #17465172

    heb ze ook wel liggen voor het pakken

    #17465173

    heb ze al :D
    evengoed bedankt voor het aanbod, ik zoek wel nog een spagetthispruitstuk voor een C20NE en evtl. voor in de toekomst een lexmaul/irmscher inlaat…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.