boordcomputer

Forumindex Forums Modellen Omega boordcomputer

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208416

    hallo ik heb een omega 2.5 v6 uit 1995
    maar nu gaat mijn boordcomputer raar doen als ik hem gestart heb en hij is nog koud dan doet hij het maar voor de helft de letters zijn dan haast niet leesbaar .
    maar na ongeveer een half uur rijden wordt het steeds leesbaarder iedere keer gaan er dan wat meer van die letters branden en als ik ver rijdt en ongeveer 2 uur in de auto zit dan brand bijna alles naar behoren .
    wie o wie kan mij vertellen wat dat zou kunnen zijn
    b.v.d

    #17459298

    Het zal vast met de kou te maken hebben,
    het display van onze Omega is ook sloom als alles nog koud is.
    Dit word echter sneller na +-10 minuten.
    Maar deze kou doet een hoop met een auto, alles is gewoon wat sloom en dikker.

    Misschien heeft iemand anders nog een id wat het kan zijn?:hmmz

    Succes ermee

    #17459299

    denk echt dat het alleen maar de kou is .
    de mijne is wat dat betreft nu ook trager .

    gr ron

    #17459300

    hier hetzelfde met de kou, in het begin wat matig leesbaar en traag, maar wordt na enkele minuten vanzelf beter.

    Andrew

    #17459301

    Hier nergens last van:D

    gr

    Danny

    #17459302

    bij mij ook niet:thumbup:thumbup

    #17459303

    Ook hier nergens last van (Vectra ’96 met dezelfde BC als de omega heeft)

    Willem

    #17459304

    origineel gepost door andrew2
    hier hetzelfde met de kou, in het begin wat matig leesbaar en traag, maar wordt na enkele minuten vanzelf beter.

    Andrew

    Juist ja , op zo’n manier!!!!

    En anders moeten ze ons maar es uitleggen , waardoor hun
    er dan geen last van hebben, toch?:P

    Toedeledokie en een goed 2009!!

    #17459305

    Dat ie iets traag is is ook alleen de eerste meters.

    door de lampjes is ie zo weer op temperatuur..

    bij mij zie je de trage pixels goed met het knipperen van de temperatuur.

    Willem

    #17459306

    nu heb ik het even afgewacht maar nu is het zomer geweest en in de zomer doet hij het wel beter maar nog niet helemaal .
    en nu brand er bijna helemaal niets meer.
    als ik een uur gereden heb kan ik nog niks lezen .
    is het veel werk om dat display te vevangen ????
    of moet dan het hele daschbord eruit

    #17459307

    Is wel te doen hoor, in een uurtje klaar…

    #17459308

    Ja het dashboard moet er idd uit maar dat valt best wel mee. (lijkt erger dan het is)
    En misschien is het alleen maar een slecht contact achterop het display.

    Maar ik zit er ok aan te denken dat het display op zich misschien wel eens op kan zijn, omdat jij zegt dat deze het in de zomer ook al niet goed deed.

    Maar ik zou eerst die stekker even nakijken en misschien een héééél klein beetje concactspray erop doen en wat jutteren.

    Succes,
    Aart

    #17459309

    origineel gepost door Xedrah
    Is wel te doen hoor, in een uurtje klaar…

    Heb het wel eens met 10 minuutjes gedaan, niet overdreven.

    Het stelt echt niets voor als je weet in welke volgorde je moet werken, en waar je de schroefjes en stekkers moet zoeken.

    #17459310

    Tot mijn spijt moet ik jullie melden dat dit een los contact is in de verbinding tussen de electronica en het LCD display.
    Ik kan uit ervaring zeggen dat dit zelf erg moeilijk is te repareren zo niet onmogelijk. Ik had hetzelfde probleem.
    De lintkabel die de beide onderdelen verbindt gaat los zitten door kou en warmte (krimpen en uitzetten)
    Eerst gaan er een paar pixels uit en na verloop van tijd steeds meer.
    Ik heb toendertijd op de engelse Ebay een persoon gevonden die het geheel weer kan repareren en er ook nog een jaar garantie op geeft. Ik zal er nog eens naar zoeken maar volgens mij was zijn naam op Ebay `Vectradisplay`
    Als ik hem heb gevonden dan zal ik de link hierbij plaatsen.
    Hij heeft hem toen voor €75 gerepareerd. En tot nu toe werkt de MID perfect.

    #17459311
    #17459312

    Moet zeggen toen mijn ommie nog reed had ik nergens last van met de mid ook niet in de winter.

    Is niet zo lastig als je handig bent met electronica. Maar je moet een goede soldeerbout hebben en engele geduld.

    Gr Jack

    #17459313

    Het is ook niet de soldeerverbinding maar de geleidende lijm op het LCD display.

    #17459314

    mocht je een bc zoeken. ik heb er nog diverse liggen.gr,martijn

    #17459315

    oke ik ga volgende week eerst even de stekkers controleren
    en als dat niks helpt ga ik op zoek naar een andere
    he martijn ik zag dat u er nog een paar had liggen
    zijn daar nog verschillende in of waar moet ik op letten als ik er een andere in doe en wat vraagt u ervoor

    #17459316

    oke nou ik heb hem eruit gehaald hoor best te doen in 10 min
    nu is mijn vraag nog aan martijn die er nog een paar had liggen
    er staat bij mij achterop GM 90 379 234
    siemens 5WK7 441
    zou u voor mij graag even willen kijken of u die type heeft liggen en zo ja wat moet het gaan kosten

    #17459317

    heb je een tid of een mid erin zitten? voor een 95er heb ik deze beide liggen.gr,martijn

    #17459318

    volgens mij heb ik een mid
    hij geeft alles aan b.v
    nom verbruik
    gem verbruik
    rijberijk
    stop watch
    buitentemperatuur
    en verschillende andere funkties
    als lampen/koelvloeistof/remmen/ enz
    dus als ik het goed gelezen heb is dat toch mid??

    #17459319

    dan heb je een mid erin zitten.

    #17459320

    oke en nu

    #17459321

    waar kom je vandaan? doe maar via u2u ff.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.