LEXMAUL INLAAT VOOR 18E WAAROM NIET!

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren LEXMAUL INLAAT VOOR 18E WAAROM NIET!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207872

    goede dag collega opel rijders

    nou vraag ik mij vandaag af waarom de lexmaul van een c20ne 20seh niet op een 18e past? ik heb namelijk altijd gedacht dat deze motoren vrijwel bijna dezelfde cilinderkop hebben!

    wie kan me dit vertellen.

    #17445920

    waarschijnlijk bouten van het inlaat anders??

    Willem

    #17445921

    Inlaatkanalen zijn vierkant inplaats van rond….
    Dus gaat niet zomaar lukken

    #17445922

    bij de nz zijn ze vierkant, maar bij 18e zijn ze rond. zoals wim als zegt de boutgaten zitten op een ander plek

    #17445923

    1.8e heeft dan ook 115 pk ipv nz 90 pk

    #17445924

    aha dank u mensen het is me duidelijk:)

    #17445925

    valt overigens wel tegen wat er voor een 1.8 te krijgen is … (qua motor tuning) … tis allemaal voor de 1.6 of de 2.0 en hoger :cry

    #17445926

    ik had destijds c18nz, een spag spruitstuk (c20ne) en een chip… waar vandaan en welke dat was¿¿¿ merkte duidelijk dat ie en langer doorging in toeren en vlotter oppakte.

    #17445927

    origineel gepost door sjouke
    valt overigens wel tegen wat er voor een 1.8 te krijgen is … (qua motor tuning) … tis allemaal voor de 1.6 of de 2.0 en hoger :cry

    deels past het van een 2 liter wel, en een inlaat voor webers of iets dergelijks is ook nog wel te doen. heb je in ieder geval al een voorsprong met de onsteking. injectie van een 18e heeft ook wel wat voordelen te opzichte van een ne wat betreft budget tuning

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.