schijfrem achteras

Forumindex Forums Modellen Manta schijfrem achteras

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207643

    Heren,

    wie weet er of het mogelijk is om op de achteras van een manta A 1.6 remschijven te monteren

    graag reacties

    #17428676

    even rondzoeken met ‘search’ is al vele malen aan bod geweest

    #17428677

    inderdaad ff zoeken;)

    maar om snel ff je vraag te beandwoorden

    ja is mogelijk;)

    #17428678

    als ik een euro kreeg voor elke keer dat deze vraag aan bod kwam dan…. :P

    maar idd ff searchen:thumbup

    #17428679

    hier een foto maar wel van een B Manta

    #17428680

    hammoedie waar was de manta nu in sevenum of loopt hij nog niet.:thumbup :thumbup :thumbup

    #17428681

    bedankt for de info.

    ben nog een NOOB! :P

    #17428682

    origineel gepost door JohnC
    hammoedie waar was de manta nu in sevenum of loopt hij nog niet.:thumbup :thumbup :thumbup

    ik heb een probleem met mijn uitlaat spruitstuk,ik heb eentje van gekocht vrijdag in huis zaterdag opgezet mast de flens van de uitlaat niet :argue heb veel gezocht naar een andere ff snel om naar sevenum te komen maar nix voor een solex carb:swear
    dus me auto staat nog stil.
    de spruitstuk is nu bij een lasbedrijf om dat het gietijzer is en hopen dat het goed komt :hmmz
    ik baal er zeker van dat ik niet kon komen

    #17428683

    dubbele klauwen op die achteras??

    #17428684

    op de site van onderstaande link staat eigenlijk alles


    LINKJE


    #17428685

    is idd al vaker langs gekomen ,maar mocht je nog adapterplaten nodig hebben ik heb nog setje liggen incl ringen voor 325 schijf

    #17428686

    beetje late reactie,
    maar daar ben ik vaker goed in.

    iemand hier die toevallig nog adapterplaten weet te liggen voor de golf 2/3 klauwen? en daarbij misschien ook de benodigde centreerringen?
    heb helaas de beschikking niet (meer) over een cnc bank :( :(
    en ik neem aan dat de adapter gewoon vast gelast mag worden op de as, maar dat leverd ook geen nodig commentaar op bij apk keuringen oid? omdat menig monteur wel weet dat een (straat) manta er eigenlijk niet mee uitgevoerd is..?

    de rest is goed te doen voor me :thumbup

    #17428687

    wat ik me kan herrineren uit mijn vw periode:o:o

    zijn de achterklauwen van de golf 2 / 3 nou net niet de fijnste klauwen
    meende dat die dingen nog al eens vast gingen zitten:o

    #17428688

    hmm..

    een paar kameraden van me rijden ook vw, waaronder ook golf 2 en 3 gti/vr6 & corrado. bij mijn weten allemaal dezelfde klauwen en daar is geen gezeur mee geweest, maar wat niet is kan nog komen.

    ze praten over golf klauwen icm audi schijven op mantacabrio.nl
    vandaar dat het natuurlijk het makkelijkst zou zijn om dit ook op die manier op te bouwen.

    #17428689

    was ook n type honda klauw
    ik dacht prelude die je goed kon gebruiken

    maar preciese weet ik zo niet heb dat zelf nooit gebruikt
    daar ik al vrij vroeg op 5 gaats ben overgestapt
    dan is schijven achter iets gemakelijker;)

    #17428690

    aah okey,

    nou, toch bedankt (wederom) voor je reactie :thumbup

    #17428691

    Van de Golfjes 2 gingen ze nog wel eens vastzitten. Golf 3/4 heeft daar volgens mij minder last van.
    Ik heb voor mezelf nog een set liggen van een Astra G, dat ’s hetzelfde principe.
    De eerste Astra G met 2.0 diesel (DI 16V of x20dtl) hadden nog 4 gaats naven en schijven achter (later hadden de 4 gaats trommels en de 5 gaats schijven). Ik had zelf het idee om deze schijven te gaan gebruiken maar daar is ’t bijgebleven…..

    #17428692

    Okey, ook bedankt voor het antwoord!

    Ik ga morgen even naar de lokale sloperij, om te vragen of ze nog een setje golf3 klauwen hebben liggen.
    Volgens mantacabrio.nl passen nl beide klauwen op de getekende adapterplaat.

    maar niemand van jullie weet of dat de adapterplaten & centreerringen ook in omloop zijn toevallig?
    anders wordt het nl iets lastiger voor me. :(

    #17428693

    check Ebay Duitsland eens.

    Er was ook ooit een set die aangeboden werd met schijven en handremschoentjes zoals origineel op Opel, maar dan voor de starre manta/ascona/kadett achteras, schitterend setje overigens.

    @Louwe: dat “prelude verhaal” is anders, dat ging om prelude schijven voor in combinatie met de Volvo 244 remmen.

    Voor achterasschijven kun je ook BMW schijven gaan gebruiken, sommigen doen ook Vectra schijven van voor naar achteren, audi schijven, afgezien van de BMW schijven moesten ook de voorgestelde audi schijven (audi 80 of 100) uitgedraaid worden om ze passend te krijgen, er werden ipv de VW klauwen ook wel Ford scorpio remklauwen gebruikt, maar ook die zijn net zo kut te stellen als VW.

    Lang verhaal kort, vele mogelijkheden, ieders z’n eigen probleem.

    #17428694

    en problemen zijn er om? …….

    precies :P

    en dat bmw verhaal dan? die schijven heb ik zo bij de hand, en klauwen voor de 325 moet ook niet zo’n punt zijn!
    echter zal ik dan zelf een adapterplaat moeten maken, omdat ik daar zo geen voorbeeld van heb?
    en dan zelf even kijken hoe dat ik uit ga komen met de maten + waar dat ik de adapterplaat precies moet monteren. maar welke klauwen zijn het best aan te raden bij deze schijf dan? gewoon de originele 325 e30 schijven met bijbehorende klauw?

    niet dat ik dadelijk (naar mijn idee) alles heb aangeschaft, maar achteraf blijkt dat ik er iets anders voor had moeten kopen?

    #17428695

    audi tt klauwen kan ook, zij alu klauwen.
    wel nog steeds het vw princiepe.
    vast zitten valt erg mee.
    wel een groot probleem bij 2e handse klauwen natuurlijk.

    #17428696

    origineel gepost door Emiel-Manta
    en problemen zijn er om? …….

    precies :P

    en dat bmw verhaal dan? die schijven heb ik zo bij de hand, en klauwen voor de 325 moet ook niet zo’n punt zijn!
    echter zal ik dan zelf een adapterplaat moeten maken, omdat ik daar zo geen voorbeeld van heb?
    en dan zelf even kijken hoe dat ik uit ga komen met de maten + waar dat ik de adapterplaat precies moet monteren. maar welke klauwen zijn het best aan te raden bij deze schijf dan? gewoon de originele 325 e30 schijven met bijbehorende klauw?

    niet dat ik dadelijk (naar mijn idee) alles heb aangeschaft, maar achteraf blijkt dat ik er iets anders voor had moeten kopen?

    Goed, de allersimpelste en gemakkelijkste weg om schijfremmen op je achteras te krijgen:
    – eerst steekas eruit en maak even een vulplaat van diezelfde dikte dat normaal je ankerplaat dik is. Plaats daarna de steekas even weer in de achteras.
    – Monteer je BMW schijven op de steekas.
    – Plaats daar het type klauw van je keuze op (kan zijn vectra 2.0 of Omega of…..) met of zonder handrem. (in het geval zonder moet je dan een hydr. handrem in je remsysteem maken)
    – Zet de klauw op druk, dmv lucht bijv. zodat de klauw met remblokken en al klemt op de schijf.
    – maak 2 stripjes van resp. min 8mm-10mm dik met een draadgat en monteer die aan je remklauw, vervolgens hecht je die goed vast aan je achteras. let op dat de bovenkant van de schijf min. 2mm ruimte heeft tov de remklauw.
    -Remklauw eraf halen, steekas uitnemen en aflassen.

    Andere kant precies hetzelfde en het is klaar.

    Misschien niet ieders keuze, maar dit werkt simpel, snel en doeltreffend en je remklauw zit gegarandeerd recht op je schijf en ja, APK goed.

    Vindt je dat niks, kun je ook zelf een plaat maken die op de steekasbouten vastgezet wordt en dan een losse strip aan de remklauw in het geval dat deze langs elkaar lopen en dan kun je de beide strippen weer aan elkaar vastlassen.

    en je kan nog heel officieel doen en dmv wat meetwerk een adapterplaat los maken.

    hier een voorbeeld van zo’n schets van een Duitser, hij maakte weer gebruik van Audi schijven, welke klauw als hij gebruikte, dat vertelde hij weer niet:http://img36.imageshack.us/img36/566/ankerplatte.jpg

    Denk er wel even om dat je remdrukregelaar nog steeds gericht is op trommels achter, dus die zal ook vervangen moeten worden voor eentje die gericht is op schijven voor en achter.

    ’t stelt geen ruk voor, als je bezig bent wijst alles zich vanzelf.

    #17428697

    maar niemand van jullie weet of dat de adapterplaten & centreerringen ook in omloop zijn toevallig?
    anders wordt het nl iets lastiger voor me.

    zoals in eerder post vermeld
    als goed is heb ik nog 1 setje liggen adapterplaten en waarschijnlijk ook nog ringen voor dacht bmw schijven

    intresse bel 0611141316 of u2u
    ligt in almelo
    kan evt verstuurd worden

    #17428698

    origineel gepost door henk 400rr
    check Ebay Duitsland eens.

    Er was ook ooit een set die aangeboden werd met schijven en handremschoentjes zoals origineel op Opel, maar dan voor de starre manta/ascona/kadett achteras, schitterend setje overigens.

    @Louwe: dat “prelude verhaal” is anders, dat ging om prelude schijven voor in combinatie met de Volvo 244 remmen.

    Voor achterasschijven kun je ook BMW schijven gaan gebruiken, sommigen doen ook Vectra schijven van voor naar achteren, audi schijven, afgezien van de BMW schijven moesten ook de voorgestelde audi schijven (audi 80 of 100) uitgedraaid worden om ze passend te krijgen, er werden ipv de VW klauwen ook wel Ford scorpio remklauwen gebruikt, maar ook die zijn net zo kut te stellen als VW.

    Lang verhaal kort, vele mogelijkheden, ieders z’n eigen probleem.

    typisch geval van wel n klokje horen luiden
    maar niet meer precies weten waar de klepel hing dus:P
    tjah had er al bij gezet dat ik t niet precies wist
    maar dat het zo anders was ;):jerry:jerry
    anyway t is nu helder:thumbup:thumbup

    #17428699

    bedankt Henk voor de verduidelijking van het geheel.

    dan denk ik dat ik toch voor een set 325 e30 remmen ga,
    aangezien ik deze zo bij de hand heb :)

    dit verhaal krijgt nog een staartje :angel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.