temparatuur tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra temparatuur tigra

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207621

    hoi mensen heb sinds kort een tigre gekocht. 1.6 16v van 98 nu heb ik als ik stil sta dat de temparatuur oploopt tot bijna 100 graden gaat niet hoger. de fan springt dan ook aan. bij de dealer zeiden ze dat dit normaal was bij deze motoren. klopt dit?? ik vind het eigentlijk niet zo fijn dat hij zo warm wordt.

    mvg tim

    #17428505

    Das een bekend iets bij de tigra idd. Ze krijgen het nogal snel warm.

    #17428506

    Klopt.. Zolang de fan aanslaat is het geen probleem voor de motor en kan het geen kwaad.

    Een “oplossing” zou zijn om er een 82 graden thermostaat in te zetten.. Mtech levert deze. Dan wordt de koelvloeistof bij een lagere temperatuur al doorgelaten.

    #17428507

    wen dr idd maar aan ;) same here :P

    #17428508

    heb ik ook ..mwuahaha

    #17428509

    als die fan mooi aan blijft gaan bij die temperatuur is er niks aan de hand hoor…

    #17428510

    Zo ook mijn C16XE Combo-B ’98

    deze blijft tijdens rijden netjes op 93 graden. en bij stilstaan / file doet ie 100 graden, maar dat hoort zo.

    Zo lang de meter niet in het rood komt is er niks loos.

    Snap zelf niet waarom iedereen zich zo druk maakt over die 100 graden grens, terwijl je je bij 115graden pas een beetje zorgen moet gaan maken.

    dat rode vlak begint niet voor niks pas bij 115 graden.

    Willem

    #17428511

    origineel gepost door wim-v6
    Snap zelf niet waarom iedereen zich zo druk maakt over die 100 graden grens, terwijl je je bij 115graden pas een beetje zorgen moet gaan maken.

    dat rode vlak begint niet voor niks pas bij 115 graden.

    Willem

    Hey Wim, we hadden al en tijdje terug hier ook op MSN over gehad,

    Ik snap wel waarom er zo veel mensen zich druk over maken, wat ik toen ook al zei, er zijn weinig auto’s die dit hebben ;)

    #17428512

    weinig auto’s.

    bij de meeste staan er gee getallen op de meter.

    dat is de truc.

    ongeveer 90% van de moderne auto’s rijdt met een hogedruk koelsysteem en word rond de 100 graden, alleen weten de meeste het niet omdat er niks bij staat.

    Willem

    #17428513

    origineel gepost door groenetijger
    Klopt.. Zolang de fan aanslaat is het geen probleem voor de motor en kan het geen kwaad.

    Een “oplossing” zou zijn om er een 82 graden thermostaat in te zetten.. Mtech levert deze. Dan wordt de koelvloeistof bij een lagere temperatuur al doorgelaten.

    best gezellig in de zomer hoor..heb ook een 82 gr thermostaat..ding springt constant aan dan :D

    #17428514

    origineel gepost door DunNow

    origineel gepost door groenetijger
    Klopt.. Zolang de fan aanslaat is het geen probleem voor de motor en kan het geen kwaad.

    Een “oplossing” zou zijn om er een 82 graden thermostaat in te zetten.. Mtech levert deze. Dan wordt de koelvloeistof bij een lagere temperatuur al doorgelaten.

    best gezellig in de zomer hoor..heb ook een 82 gr thermostaat..ding springt constant aan dan :D

    Altijd handig :jerry

    #17428515

    Originally posted by wim-v6
    weinig auto’s.

    bij de meeste staan er gee getallen op de meter.

    dat is de truc.

    ongeveer 90% van de moderne auto’s rijdt met een hogedruk koelsysteem en word rond de 100 graden, alleen weten de meeste het niet omdat er niks bij staat.

    Willem

    in mijn GTC zat niet eens een temperatuurmeter meer :)

    #17428516

    origineel gepost door DunNow

    origineel gepost door groenetijger
    Klopt.. Zolang de fan aanslaat is het geen probleem voor de motor en kan het geen kwaad.

    Een “oplossing” zou zijn om er een 82 graden thermostaat in te zetten.. Mtech levert deze. Dan wordt de koelvloeistof bij een lagere temperatuur al doorgelaten.

    best gezellig in de zomer hoor..heb ook een 82 gr thermostaat..ding springt constant aan dan :D

    Hoe komt het toch dat die onderblokken van onze 1400 en 1600 16 kleppers zo slijten!!

    Deze motoren zijn ontwikkeld om tussen de 95 en 105 graden te opereren.

    daar zijn de metaalvlakken en spelingen op gebaseerd namelijk.

    dit met betrekking tot uitzetten en krimpen van metalen in de motor. (motor betaat uit veel verschillende soorten en legereingen metaal, met ieder zijn manier van uitzetten of krimpen of andere soorten vervorming.

    nu moet een ieder dit voor zichzelf weten natuurlijk, of ie een koudere thermostaat plaatst, maar als het alleen om het idee warme motor gaat, zou ik het niet doen.

    het rode vlak op de meter is niet voor niets op 110graden gezet, dan word het pas kritisch wat betreft de motorschade.

    Als je koelsysteem in orde is word de motor in de zomer niks warmer dan in de winter.

    Willem

    #17428517

    het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.

    #17428518

    origineel gepost door max2306
    het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.

    nou das niet helemaal waar….

    das alleen als je airco hebt en anders heb je gewoon 1 stand (er zit dan ook maar 1 thermoswitch in je radiateur en anders zouden er 2 inzitten.

    #17428519

    origineel gepost door corsaracer

    origineel gepost door max2306
    het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.

    nou das niet helemaal waar….

    das alleen als je airco hebt en anders heb je gewoon 1 stand (er zit dan ook maar 1 thermoswitch in je radiateur en anders zouden er 2 inzitten.

    haha, ik speel vals dan.

    heb geen airco, wel 2 thermoschwitches.

    heb wel een radiateur van een airco versie erin.

    ik speel ook met het idee er een 2 standen vin van te maken.

    Die vin van de airco versie gaat te keer als ie aanspringt (wat overigens zelden voorkomt)

    Willem

    #17428520

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door corsaracer

    origineel gepost door max2306
    het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.

    nou das niet helemaal waar….

    das alleen als je airco hebt en anders heb je gewoon 1 stand (er zit dan ook maar 1 thermoswitch in je radiateur en anders zouden er 2 inzitten.

    haha, ik speel vals dan.

    heb geen airco, wel 2 thermoschwitches.

    heb wel een radiateur van een airco versie erin.

    ik speel ook met het idee er een 2 standen vin van te maken.

    Die vin van de airco versie gaat te keer als ie aanspringt (wat overigens zelden voorkomt)

    Willem

    ik heb ook een radiateur van een airco erin zitten maar ik heb 1 gat een dop inzitten en in de andere de thermoswitch van de fan:D:D

    #17428521

    origineel gepost door corsaracer

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door corsaracer

    origineel gepost door max2306
    het is zeker heel normaal dat hij zo warm word. de koelventilator voor de radiator heeft 2 standen. de ene gaat aan bij 98 graden ( je hoort hem bijna niet lopen.) de 2de stand gaat aan bij 102 graden en dan is het normaal dat hij nog iets oploopt en blijft hij staan voordat hij terug loopt.

    nou das niet helemaal waar….

    das alleen als je airco hebt en anders heb je gewoon 1 stand (er zit dan ook maar 1 thermoswitch in je radiateur en anders zouden er 2 inzitten.

    haha, ik speel vals dan.

    heb geen airco, wel 2 thermoschwitches.

    heb wel een radiateur van een airco versie erin.

    ik speel ook met het idee er een 2 standen vin van te maken.

    Die vin van de airco versie gaat te keer als ie aanspringt (wat overigens zelden voorkomt)

    Willem

    ik heb ook een radiateur van een airco erin zitten maar ik heb 1 gat een dop inzitten en in de andere de thermoswitch van de fan:D:D

    jij wel.

    Vint gord zo, 2 thermoswitses of 1 dop en 1 swits maakt mijn niet zo uit eigenlijk.

    De combo is toch al veel te zwaar haha.

    Willem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.