hoeveel pk

Forumindex Forums Techniek Cih hoeveel pk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207520

    Hoeveel PK zou er zijn, als er en 2.4 in een Manta B met 45mm Webers en groep A uitlaat ligt?

    #17420016

    is niet echt n standaard andwoord op
    maar als dat echt de enigste wijziging aan de motor is

    tjah dan zal t ronde de 130 140 pk moeten kunnen zijn
    hangt ook erg af van de kwaliteit van t afstellen van de webers;)

    #17420017

    Oke Louwe, ik vroeg me dat zomaar af…

    #17420018

    Meer…

    #17420019

    origineel gepost door robbyrood
    Meer…

    vage niet onderboude post
    voegt dus eigenelijk nix toe;)

    bouw zo,n motor en zet hem op n rollenbank
    zul je t wel zien;)

    #17420020

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door robbyrood
    Meer…

    vage niet onderboude post
    voegt dus eigenelijk nix toe;)

    bouw zo,n motor en zet hem op n rollenbank
    zul je t wel zien;)

    helemaal mee eens ;)

    #17420021

    ’t lijkt al snel veel omdat het koppel van een CIH heel mooi loopt, maar zoals louwe zegt is 130-140 voor deze set-up wel realistisch.

    Goeie en snelle nokkenas en een poortbewerking doen ook best veel. Zeker als je al uit gaat van deze setup.

    #17420022

    een paar jaar terug een frisse 2.4 met nieuwe 40mm (!) webers en sportuitlaat , die deed toch maar iets van 125 pk ofzo op de bank :vertag

    #17420023

    i rest my case;):thumbup

    #17420024

    Dat is standaard ook, ik heb het over een totaal gereviseerde 2.4, alleen wel origineel. Geen andere nokkenassen e.d.

    Maar trekken die blokken een beetje, of zijn ze juist over het hele toerental lekker krachtig?

    #17420025

    ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

    ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

    #17420026

    Ben benieuwd he succes:thumbup

    #17420027

    ja dat kan ook wel maar dan wordt het wel iets duurder, ik heb zelf oa een atmo 2.4 gebouwd die 226 pk leverde op een betrouwbare rollenbank :P

    #17420028

    Hmm, maar ik wil toch gewoon helemaal ori op 45ers en Gr A na

    #17420029

    Gewoon bouwen en daarna meten weet je het precies…………..

    (altijd weer interessant, die goede/slechte vermogensbank kwesties :jerry :jerry :jerry

    #17420030

    bouwen voor 11 oktober das de simpelste manier:P

    #17420031

    Dat ga ik niet halen, ik weet wat je bedoelt, maar dat haal ik in geen geval, de Manta ligt nog uit elkaar en het blok in de fabriek…

    #17420032

    origineel gepost door Jaccoooo
    ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

    ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

    de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
    tijd voor een echte competitie motor

    #17420033

    origineel gepost door Jaccoooo

    origineel gepost door Jaccoooo
    ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

    ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

    de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
    tijd voor een echte competitie motor

    tjah das volgens mij t grootste nadeel van cih motoren
    hoge toeren vinden ze niet fijn

    of je moet al n hele dure motor bouwen

    maar dan zijn er wel alternatiefen
    waarbij je voordeliger n betrouwbare snelle motor hebt;)

    #17420034

    Hoeveel toeren is nou te hoog voor een 2,4?

    #17420035

    Een volledig standaard 2.4 hoef/moet je niet boven de 5.000 uit gaan jagen.

    Maar jou zwarte sport zit toch ook een snelle 2.4 of nog dikker in??

    Zelfs een zwaar opgevoerde 2.4 zal zelden echt over de 6000/6500 heen hoeven

    Standaard 2.4 zuigers scheuren op den duur tussen de zuigerveergroeven, blijft overigens wel gewoon lopen dan, maar je olieverbruik wordt nogal hoog………

    Als je over de 6000 gaat draaien moeten er ook stuggere klepveren in, het liefst met lichte schoteltjes…

    #17420036

    origineel gepost door Jaccoooo
    ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

    ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

    De vorige eigenaar van mijn Manta beweerde van het toenmalige blok met haast dezelfde specs dat die 160pk had. Toen ik ermee reed had ik nooit het idee dat dat erin zat.

    Blok liep in de Rallysprint van Veenendaal toch op een hoop :o

    Mijn nieuwe blok moet het kunnen hebben, maar dat zijn ook iets andere specs en cijfers.

    #17420037

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Jaccoooo

    origineel gepost door Jaccoooo
    ik wil binnenkort mijn 2.4 met 45er webers en andere nokkenas ,afgedraaid vliegwiel en groep A op een testbank laten afstellen,als ik de uitslag heb hoor je het wel.

    ik heb op dit forum wel eens posts gezien van mensen die beweerden dat je er 160 / 170 PK uit kan halen:hmmz met bewerkte poorten dat wel,maar anderen zeggen weer dat dat niet veel uithaalt,als ik 150 Pk haal ben ik al blij:wub

    de motor niet op de testbank gehad,en nu hoeft het ook niet meer want ik heb em tijdens de hellendoornrally iets te vaak hoog in de toeren gejaagd,omdat ie zo lekker liep,hij rookt nu behoorlijk,en heeft bijna geen oliedruk meer.
    tijd voor een echte competitie motor

    tjah das volgens mij t grootste nadeel van cih motoren
    hoge toeren vinden ze niet fijn

    of je moet al n hele dure motor bouwen

    maar dan zijn er wel alternatiefen
    waarbij je voordeliger n betrouwbare snelle motor hebt;)

    Hoge toeren is geen probleem hoor,mits je een frisse en goed opgebouwde motor hebt.
    In het verleden toen ik de Jan vd Marel Kadett-gte had,heb ik een verse ( nieuw) getunede 20E ingebouwd die na zijn inloop tijd moeiteloos 7000/7500 draaide.
    Daarvoor zat er een Jetten conversions 2.4 motor in,met kugelfischer mechanise benzine inspuiting,met vier maal 45 mm gaskleppen.
    Had 240 pk.

    #17420038

    IK heb bij mijn vorig jaar nieuw opgebouwde 2.0l nog geen problemen gehad en deze draait ook gewoon 7600 toeren en heeft 200nm koppel en 151,3 pk.

    Ik heb ook nog een 2.0l staan die met gemak 8500 toeren draait maar hier is wel veel aan veranderd van binnen deze heeft 198pk en 236nm koppel.

    Maar het is wel van belang dat je de motor goed afsteld, je mengsel verhouding (onder andere)is van groot belang om de motor goed te houden.

    #17420039

    mijn 2.4 (met 45 er webers snelle nokkenas groep A afgedraaid vliegwiel)is na een complete revisie(grotendeels zelf gedaan)op de vermogensbank geweest,uitslag:160 pk bij 6000rpm 235 nm bij 2500 rpm:wors (dat is meer dan ik verwacht had)
    bij de revisie heb ik het volgende gedaan,licht gehoont,nieuwe zuigerveren,kleppen geslepen,krukas geslepen en alle lagers vernieuwd.
    mijn tuner zei dat als ik de kop iets gevlakt had het effect van de nokkenas groter geweest was.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.