Oud en nieuw type c20ne

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Oud en nieuw type c20ne

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206924

    Hallo mensen ik heb een vraag.

    Ik heb gister avond mijn c20ne kapot gereden. Van de 4e cilinder is de drijfstang aan bijde kanten door het blok heen geslagen. Nu heb ik nog wel een oud type blok liggen (met v snaar en dat vierkante luchtmassameter.

    Het blok dat er nu inzit komt uit een astra uit 92 dit type heeft multiriem en een buisvormige luchtmassameter.

    Kan iemand mij vertellen of dat onderblok hetzelfde is zoals krukas etc? omdat er namelijk wel een andere krukas poelie opzit

    #17399698

    blokken zijn intern hetzelfde.
    kun je gewoon omschroeven..

    #17399699

    Oke en waarom zit er dan een spanrol bij dat nieuwere type op is het krukastandwiel ook hetzelfde?

    #17399700

    hmmzz ik heb ook een nieuwere type gehad, maar daar zit geen spanrol op..
    Die wordt ook gewoon via de waterpomp gespannen.

    Misschien verstandig om de motor uit de kadett, zonder aanbouwdelen te gebruiken, en dan alleen de poelie omzetten..
    EN de aanbouwdelen van je astra er weer op de zitten, dus kop en onderblok gebruiken van de kadett

    #17399701

    oke dan ga ik daar maar eens naar kijken. Zoek eigenlijk een compleet blok en het liefst het nieuwe type of als die compleet is kan het andere type ook. c20ne of seh maakt mij niet uit. Bak en assen hoeft niet perse mag wel

    #17399702

    als je aanbouw delen overzet avn de astra op het de kadett 8v moter moet je dan ook de injectie rail overzetten?

    want ik meen dat bijna alle kadett motoren op 2.5 bar benziene druk werken en sommige astra`s standaard op 3.0 bar werken of merk je dit niet in het verschil van lopen van de moter is is het verschil nihil?

    #17399703

    Dat ligt denk ik aan het type injectoren…
    Mijn xe is een ex dis motor en zolang je de drukregelaar samen met de injectoren gebruikt is er niets aan de hand,ookal zit er nu een andere comp en kabelboom aan.
    Dus als je de rail metr injectoren samen gebruikt maakt het niets uit..
    De ene injector zal wel hetzelfde leveren bij een andere druk.

    #17399704

    oud en nieuw type gebruiken zelfde injectoren alleen de druk is hoger.

    #17399705

    origineel gepost door sw16v
    oud en nieuw type gebruiken zelfde injectoren alleen de druk is hoger.

    liep jou astra boom standaard ook op 3 bar?

    was het rendabel om met een powerboost valve te rijden?:D

    #17399706

    bij een standaard motor??

    Nee

    #17399707

    niemand weet toevallig een motorblok voor mij? Heb gereageer die er op het forum staan maar daar wordt niet op gereageerd

    #17399708

    Heb nog een c20ne ex omega onderblok liggen.

    en een c20ne uit een astra liggen zonder aanbouwdelen

    #17399709

    Wil je mij even mailen op sv_feyenoord@hotmail.com wat er allemaal bij zit en wat dr prijs is? Groeten Stefan

    #17399710

    heb je toegevoegd op msn

    #17399711

    okey anders mag je ook wel even mailen zoveel zit ik namelijk niet op msn! Druk met de cross auto he:P

    #17399712

    Omega blok pakken, Astra werkt niet, teveel ombouwen!!!

    #17399713

    pfff stelt nix voor dat ombouwen. je pijlstok en carteris volgens mij nog het meeste werk

    #17399714

    Huh ik heb dat vorige astra blok er ook zo ingehangen hoezo zou ik dat allemaal aan moeten passen dan? Gaat om een ascona c met voorwielaandrijving he…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.