uitlaat met hitte tape

Forumindex Forums Techniek Cih uitlaat met hitte tape

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206860

    Heb mijn uitlaat omwikkeld met hittetape/band


    Het is effe werk maar dan heb je ook wat.
    Heeft er iemand al zoiets gedaan een hitteschild bv.?

    #17398430

    ja, je bent echt niet de eerste :P

    #17398431

    :wtf hoe raakt de uitlaat nu snel z’n warmte kwijt? ivm met een warmer wordende cilinderkop?

    #17398432

    hmmm, ik zal hier es proberen serieus op te antwoorden haha

    de uitlaat moet zo warm mogelijk blijven, als de uitlaatwand warm is heeft ie minder weerstand zodat je een betere gasstroom hebt, als je de uitlaat gaat isoleren dmv die tape dan kan ie nog warmer worden en heeft ie een betere FLOW waardoor je in princiepe vermogenswinst kan behalen, deze hittetape heeft namelijk ook nog een andere functie en dat is hittestraling onder je motorkap beperken waardoor je motorruimte koeler ( minder warm ) is en je meer vermogen uit je motor kan halen, nou zal dit alles op een standaard c20xe ongeveer 0,5 tot 0,7 pk, ik heb het op mijn spagettie zitten op de cih 2.0E maar merk er niets van haha, alleen dat het duidelijk minder warm is aan de kant van je inlaatspruitstuk.

    hitteband bij Manta of andere CIH motoren is een aanrader.

    #17398433

    dat doen ze ook wel bij motoren, en ik heb gehoord dat dan de uitlaatgassen warmer blijven en dat het nog een paar pk kan opleveren.
    maar ik heb het van horen zeggen dus geen id wat er van klopt.

    #17398434





    zoiets zal het zijn dan haha :P

    #17398435

    :D ja de uitlaatgassen warmer blijven en daardoor meer vermogen, dat hoor je wel vaker, in mijn ogen in 99% van de gevallen onzin

    minder hittestraling, ja en daardoor eventuele vermogenswinst…

    #17398436

    origineel gepost door mr-turbo
    :D ja de uitlaatgassen warmer blijven en daardoor meer vermogen, dat hoor je wel vaker, in mijn ogen in 99% van de gevallen onzin

    minder hittestraling, ja en daardoor eventuele vermogenswinst…

    het gaat niet om de uitlaatgassen die warmer blijven maar om de wand van de uitlaat, zodat je minder weerstand hebt en zo een betere flow hebt, beter lezen dus!!! tenminste als je inhaakt op mijn verhaaltje hierboven;)

    #17398437

    jajajaja denk je nou echt dat je daardoor meer vermogen krijgt ? :jerry:jerry

    #17398438

    :P hoe meer, hoe sneller:D

    #17398439

    Als je een betere uitlaat flow krijgt zou je theoretisch gezien een koudere kop krijgen dit omdat je meer mengsel binnen kan halen wat de verbrandingsruimte koelt.
    Denk persoonlijk dat je niet moet gaan wikkelen voor vermogenswinst
    maar juist omdat je het mooi vind

    #17398440

    origineel gepost door mr-turbo
    jajajaja denk je nou echt dat je daardoor meer vermogen krijgt ? :jerry:jerry

    ja dan kan je wel een achterlijke reactie geven maar vraag je eens af waarom ze het ook gebruiken in de racerij??, zoals ik al zei het gaat om een betere flow en isolatie zodat de onderdelen onder de kap niet zo heet worden. oa voor drift auto’s word het veel gebruikt omdat deze een slechte koeling hebben door het dwarsgaan en toch een koelere motorruimte willen hebben.:jerry

    #17398441

    duh… Lees nou ook eens een keer wat ik eerder heb gepost “minder hittestraling (in de motorruimte) en daardoor vermogenswinst” lijkt verdacht veel op je laatste post ;)

    #17398442

    Mwah, kweet niet of het zoveel uit zal halen bij een standaardblok. Maar als je een blok met veel vermogen hebt, zou dit hem wel eens kunnen helpen. Om in te haken op City :cool:

    #17398443

    Citty77 heeft helemaal gelijk:thumbup Je krijgt een betere flow en het is niet omdat het misschien mooi staat maar ook de carburateurs worden nu minder warm:wors

    #17398444

    :vertag

    je kan je uitlaat ook laten coaten dmv een warmte werende coating en dat is nog beter en verminderd de omgevings temperatuur met wel 25 % :thumbup

    #17398445

    je kan hem ook laten verchromen.

    Dat is mss niet goed voor het vermogen maar staat wel super mooi.

    #17398446

    en koppig… niet te geloven:swear

    #17398447

    origineel gepost door DevilraY
    en koppig… niet te geloven:swear

    :jerry:jerry

    #17398448

    origineel gepost door mr-turbo

    origineel gepost door DevilraY
    en koppig… niet te geloven:swear

    :jerry:jerry

    ik vraag mij soms af of der hier wel eens volwassenen kunnen reageren ??
    :thumbdown

    #17398449

    zeker wel sjonny :P :P

    mooi uitlaatje heb je :D:D

    #17398450

    hehe de eerste haha:D

    #17398451

    Ik denk dat dit ook een optie is voor mijn GT. Deze hebben nog al gauw last van Vaporlock. Tesamen met een hitteschild onder de carb kan dit misschien wel eens helpen.

    #17398452

    wil effe hier op inhaken.

    als de uitlaatgas warm blijft zorgt dit voor een tegendruk door de uitlaat, immers de lucht is warm en “zet uit” deze ondervindt dan meer weerstand door de uitlaat
    als je er voor zorgt dat de uitlaatgassen sneller koud worden. wat dus inhoudt dat de lucht zogenaamd “krimpt” ondervinden de uitlaatgassen minder minder weerstand, de tegendruk zal dus hierdoor minder zijn.
    met het tapen van de uitlaat zul je naar mijn mening geen vermogenswinst mee behalen dit door de rijwind.
    daarom zijn bij alle niewe motoren de uitlaat voor tegen de rijwind geplaatst.
    en dat tapen is iets van vroeger.
    tegenwoordig is het mischien handig als er een rubberen of plastic slangetje dicht bij de uitlaat komt.
    bij een CIH motor is het ook onzin ook al zijn in en uitlaatspruitstuk aan een zijde.

    #17398453

    ik denk tog wel dat de warmte straling minder wordt op het inlaatspruitstuk
    ik denk alleen dat dit kwa vermogen niet uit maakt maar er tog wel een iets koelere lucht je motor in gaat
    en het ziet er wat leuker uit dan een roestige pijp

    ziet er goed uit cuupi heb je dat bij biesheuvel vandaan? en hoe breed is het?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.