goed keuring C20XE of C20LET

Forumindex Forums Overige APK & RDW goed keuring C20XE of C20LET

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206671

    Nou zie ik veel mensen met een c20xe of let in de opels lepelen maar mag dat nou zomaar of komen daar kosten bij of een keuring bij de RDW wie kan mij hier meer over vertelen omdat ik zelf namelijk ook datgene wil doen
    heb namelijk wel eens gehoord dat het gewoon mag als je maar hetzelfde aantal cilinders behoud

    #17391885

    t mag niet. vry simpel

    maar we doen t lkkr toch :P al is er wel een risico, en das als je controle onder de kap krijgt.

    #17391886

    en hou doen je het bij de apk omdat ze dan ook onder de kap komen

    #17391887

    en zeker als je bij een aanrijding betrokken bent, verzekering keert dan niet uit als ze er achter komen(en dat willen ze maar al te graag uitzoeken)

    Je bent iets meer kwijt met alle keuring e.d., maar je rijdt een stuk prettiger rond.

    Zo gou je iets aan de motor aanpast moet het gemeldt worden bij de RDW.
    Onder de 40% vermogenstoename kan men volstaan met een schrijven van de leverancier met de exacte gegevens. Deze worden dan op het kentekenbewijs aangepast. Volgensmij dan alleen een aantal kleine tests, maar weet ik niet zeker.

    Boven de 40% moeten er meer tests gedaan worden, weggedrag geluid e.d.

    #17391888

    toppie bedankt voor de reacties:thumbup:thumbup

    denk dat ik dan toch eerst een C20XE neem en alles is ff ga proberen op de NETTE manier:D;)

    #17391889

    origineel gepost door tembaco
    en hou doen je het bij de apk omdat ze dan ook onder de kap komen

    De APK strookt helaas nog steeds niet met de wet.

    Vroeger was het zo als het aantal cilinders wat op kenteken stond maar gelijk was dan was het voor de apk geen probleem.

    Tegenwoordig hoeft zelfs het aantal cilinders niet meer overeen te komen

    #17391890

    origineel gepost door manus

    origineel gepost door tembaco
    en hou doen je het bij de apk omdat ze dan ook onder de kap komen

    De APK strookt helaas nog steeds niet met de wet.

    Vroeger was het zo als het aantal cilinders wat op kenteken stond maar gelijk was dan was het voor de apk geen probleem.

    Tegenwoordig hoeft zelfs het aantal cilinders niet meer overeen te komen

    dus de keuring van een andere blok bij de RDW is eigenlijk echt voor het verzekerings werk bij bv een ongeluk maja heb al gezien dat er een aardig kosten plaatje aanzit:(

    #17391891

    :cool:niet alleen voor de verzekering maar ook vanwege een vermogens toename tov de standaard auto. auto kan te zwak zijn dus onverantwoord

    #17391892

    Eigenlijk geen probleem. Want c20xe 150pk naar c20let 204pk. En dat is niet eens 35% man. Niks aan de hand dus.

    #17391893

    doe je huiswerk…

    c20let goedkeuring is enkel en calibra en vectra A.. dus al bouw je een astra c20xe om naar let, dan alsnog zit je met de volledige keuring. en tembaco rijd volgens mij nog corsa ook

    king:

    #17391894

    inderdaad ja een B tjeking: ga denk toch eens kijken voor een C20XE wat heb jij voor iets er in liggen mayhem

    #17391895

    Voor de 1000000000002957890345728374568346482746823487247659832 keer leg ik de regels nog een keer uit voor alle blinden en zwakzinnigen. Volgende keer de zoek functie gebruiken !

    Optie 1 Nieuwe motor is origineel in de auto geleverd 55 euro RDW keuring Voorbeeld Astra Gsi C20NE naar C20XE

    Optie 2 Nieuwe motor is niet origineel in de auto geleverd en blijft onder de 40% vermogens toename, altijd RDW voorkeuren 55 euro eventueel wegen 17,50 en ALTIJD een geluidsmeting 356 euro

    Optie 3 nieuwe motor is niet origineel in de auto geleverd en heeft meer als 40% vermogens toename RDW voorkeuring 55 euro, eventueel wegen en ALTIJD de geluidsmeting en de weggedragtest van 248 euro

    Dat zijn de regels, heel simpel nu keer met zn allen ophouden met zeuren. Word beetje zien van dat cilinderaantal verhaaltje en de APK, andere motorcode = gewoon omkeuren ook al ga je van een C20XE naar een C12NZ.

    Om in je hoofd te houden

    – Alles op je kenteken moet kloppen met de auto, staat het niet op je kenteken hoef je het niet te keuren !

    #17391896

    ik reed c20xe corsa A. maar die is sinds vorige maand niet meer.

    geheel gestript en op de sloop gedumpt. ben weer een A’tje aan t opbouwen.

    #17391897

    origineel gepost door rallyastra
    Voor de 1000000000002957890345728374568346482746823487247659832 keer leg ik de regels nog een keer uit voor alle blinden en zwakzinnigen. Volgende keer de zoek functie gebruiken !

    Optie 1 Nieuwe motor is origineel in de auto geleverd 55 euro RDW keuring Voorbeeld Astra Gsi C20NE naar C20XE

    Optie 2 Nieuwe motor is niet origineel in de auto geleverd en blijft onder de 40% vermogens toename, altijd RDW voorkeuren 55 euro eventueel wegen 17,50 en ALTIJD een geluidsmeting 356 euro

    Optie 3 nieuwe motor is niet origineel in de auto geleverd en heeft meer als 40% vermogens toename RDW voorkeuring 55 euro, eventueel wegen en ALTIJD de geluidsmeting en de weggedragtest van 248 euro

    Dat zijn de regels, heel simpel nu keer met zn allen ophouden met zeuren. Word beetje zien van dat cilinderaantal verhaaltje en de APK, andere motorcode = gewoon omkeuren ook al ga je van een C20XE naar een C12NZ.

    Om in je hoofd te houden

    – Alles op je kenteken moet kloppen met de auto, staat het niet op je kenteken hoef je het niet te keuren !

    Amen! :wors

    #17391898

    Alleen kloppen de prijzen niet meer :vertag

    Hier het antwoord wat ik van de RDW heb gekregen:

    Kosten keuring
    De keuring van een motorwijziging kost:

    – voor lichte voertuigen (< 3500 kg) € 42,00
    – voor zware voertuigen (> 3500 kg) € 50,00
    Kosten geluidstest
    De kosten voor een geluidstest bedragen € 366,00.

    Kosten weggedragtest
    Een weggedragtest kost € 290,00.

    #17391899

    Ja klopt, het ene is duurder geworden het andere goedkoper…

    #17391900

    rallyastra ik hoorde net det jij ervaring had met een omega bak achter een c20xe motor bouwen. ze zijden dat ik het aan jou moest vragen, ik ben namelijk z`n motor met een omega bak in mijn c kadett coupe` aan het inbouwen maar nu zit ik met het probleem dat de koppelingshevel de hele slag nodig heeft en dan raakt hij net de drukvingers van de koppeling, dan had ik gedacht van ik haal z`n stel bout (scharnier punt koppelingshevel) uit een andere bak maar er zit nu al ruimte tussen het schuifstuk(van het druklager) en de drukvingers van +- 3à 4 mm maar je moet de drukvingers ook nog in drukken, maar zal er nu niet een lager schuifstuk aan moeten of gaat dat wel goed? alvast bedankt, groeten johnny:hmmz

    #17391901

    ik zou m ff u2u sturen juhnny ;)

    #17391902

    haha en wat houd dat in u2u mayhem?:wtf

    #17391903

    wat betekende dat nou dan mayhem?:hmmz

    #17391904

    Originally posted by johnny willems
    wat betekende dat nou dan mayhem?:hmmz

    Grofweg vertaald: jouw naar jouw :P
    Ofwel………een persoonlijk bericht sturen.

    Onder ieder bericht staan een 4-tal knopjes waaronder u2u.
    Klik hierop en je kunt de desbetreffende persoon een berichtje sturen.

    Welkom in de wondere wereld van het forum :thumbup

    #17391905

    U2U is een persoonlijk bericht.

    Je kan je eigen inbox rechtsboven bekijken en je kan iemand wat sturen door onder zijn reactie U2U aanklikken

    #17391906

    origineel gepost door johnny willems
    rallyastra ik hoorde net det jij ervaring had met een omega bak achter een c20xe motor bouwen. ze zijden dat ik het aan jou moest vragen, ik ben namelijk z`n motor met een omega bak in mijn c kadett coupe` aan het inbouwen maar nu zit ik met het probleem dat de koppelingshevel de hele slag nodig heeft en dan raakt hij net de drukvingers van de koppeling, dan had ik gedacht van ik haal z`n stel bout (scharnier punt koppelingshevel) uit een andere bak maar er zit nu al ruimte tussen het schuifstuk(van het druklager) en de drukvingers van +- 3à 4 mm maar je moet de drukvingers ook nog in drukken, maar zal er nu niet een lager schuifstuk aan moeten of gaat dat wel goed? alvast bedankt, groeten johnny:hmmz

    Ik heb er helaas geen ervaring mee, zou zo 1.2.3 ook niet weten wat het zou kunnen zijn:hmmz

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.